Rate this post

یکی از شایع ترین علل خرابی دیگ بخار، عدم تعمیر و نگهداری منظم است. بررسی سالانه دیگ بخار که توسط تکنسین های حرفه ای خدمات دیگ بخار انجام می شود، بسیاری از مشکلات رایج دیگ بخار را قبل از جدی شدن تشخیص می دهد.

اگر دیگ بخار خود را به طور منظم سرویس نکنید چه اتفاقی می افتد؟ شما نه تنها می توانید دیگ بخار خود را به خرابی زودهنگام محکوم کنید، بلکه می توانید تهدیدی جدی برای خود و محل کارتان ایجاد کنید. دیگ شما انرژی بیشتری مصرف می کند و خطر خرابی فاجعه بار را افزایش می دهد.

دیگ‌های باکیفیت سال‌ها دوام می‌آورند و دیگ‌های بخار استاندارد با مراقبت مناسب بین 15 تا 20 سال عمر می‌کنند. هنگامی که اجزای دیگ شروع به قدیمی شدن می کنند، طیف گسترده ای از مشکلات ظاهر می شوند. اگر دیگ شما بیش از 15 سال سن دارد، یا اگر ظرف ده سال گذشته دیگ را تعویض نکرده اید، باید به فکر نصب دیگ جدید و کم مصرف باشید.

مشکلات رایج دیگ بخار

بسیاری از مشکلات رایج بویلر مستقیماً ناشی از اتفاقی است که اگر دیگ خود را با مراقبت های منظم و بررسی های تعمیر و نگهداری حرفه ای سرویس نکنید، اتفاق می افتد.

مشکلات ترموستات

ترموستات معیوب ممکن است به عنوان یک مشکل جزئی شروع شود، اما تأثیر آن بر روی دیگ می تواند قابل توجه باشد. خرابی ترموستات ممکن است باعث شود دیگ شما به درستی روشن یا خاموش نشود و به مرور زمان باعث آسیب شود. خرابی ترموستات همچنین می تواند منجر به افزایش دما شود.

چکاپ ترموستات بخشی از معاینه منظم تعمیر و نگهداری است. این یکی از اولین عناصری است که اگر دیگ شما کار نمی کند، باید یک تکنسین حرفه ای بررسی کند.

بیشتر بخوانید  علت خرابی دیگ روغن داغ چیست ؟

چراغ های پیلوت و جرقه زن های الکترونیکی

چه دیگ شما از گاز یا نفت استفاده کند، برای روشن کردن مشعل اصلی باید از یک جرقه زن الکترونیکی استفاده کنید. این قطعات، جرقه ای را ایجاد می کنند که شعله را تقویت می کند و بدون آنها، دیگ شما کار نمی کند.

تعمیر جرقه زن الکترونیکی آسان است. ممکن است شامل تمیز کردن زباله‌های کربن و کثیفی از دهانه‌ها باشد. با این حال، در صورتی که کار نمی کند یا همچنان با مشکلات جرقه زنی مواجه می شوید، تعویض دیگ ممکن است بهترین انتخاب باشد.

رسوبات آهک و مواد معدنی

تعمیرات و نگهداری دیگ بخار

بویلرها حاوی آب و بخار آب هستند، بنابراین رسوبات مواد معدنی و رسوب آهک در قسمت های مختلف دیگ از جمله مبدل حرارتی ایجاد می شود. اگر این رسوبات به طور منظم حذف نشوند، می توانند تجمع یافته و جریان آب را محدود کنند.

تجمع بیش از حد رسوب آهک می تواند منجر به وضعیتی به نام «کتری» شود. آب داخل دیگ به جوش می آید و تبدیل به بخار می شود و بخار همان صدای سوت و کوبشی را ایجاد می کند که وقتی کتری چای به نقطه جوش می رسد می شنوید. کتری یک مشکل جدی در دیگ بخار است و ممکن است منجر به افزایش خطرناک فشار شود.

آب نشت می کند

هنگامی که در مورد دیگ خود صحبت می کنید، هر گونه نشت آب می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد. نشت آب در دیگ های قدیمی شایع است. با افزایش سن اتصالات و فشارهای ناشی از سال ها کار، ترک ها و اتصالات شل می توانند منجر به نشت آب شوند. شیر کاهش فشار یکی دیگر از منابع بالقوه نشتی است.

بیشتر بخوانید  بویلر آب جوش چیست؟

اگر سالانه چکاپ و تعمیر و نگهداری سیستم دیگ بخار خود را انجام می دهید، تکنسین ماهر می تواند منبع نشتی را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل جدی تشخیص داده و تعمیر کند.

سرویس دیگ بخار

تعمیرات و نگهداری دیگ بخار

ما بررسی کرده‌ایم که اگر دیگ خود را سرویس نکنید چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین اجازه دهید به برخی از مزایای انجام تعمیر و نگهداری منظم دیگ بخار نگاهی بیندازیم. تعمیر و نگهداری منظم دیگ بخار، مانند بررسی و ارزیابی سالانه انجام شده توسط خدمات حرفه ای می تواند مشکلات را زودتر تشخیص دهید، قبل از اینکه منجر به خرابی های خطرناک یا خرابی های فاجعه بار شود.

هزینه کمتری نسبت به هزینه تعویض کامل دیگ بخار داشته باشید. پول اضافی برای نگهداری سالانه در کوتاه مدت در بلندمدت جواب می دهد. یک دیگ سالم نیز باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود

صرفه جویی در هزینه در قبوض انرژی و آب و برق خود را شاید مهم ترین دلیل برای سرویس دهی منظم دیگ بخار حفظ امنیت شما و کارکنان باشد. دیگ معیوب می تواند گازهای خطرناک را نشت کند. مسمومیت با مونوکسید کربن یکی از دلایل اصلی بیماری و مرگ و میر افراد در هر سال است. علائمی که شامل حالت تهوع، سردرد و سرگیجه است، اغلب با سایر بیماری ها اشتباه گرفته می شود.

سرویس دهی منظم دیگ بخار مشکلاتی را که ممکن است منجر به سم مونوکسید کربن شود و همچنین خطرات دیگری که می تواند به شما آسیب برساند، برطرف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *