4.6/5 - (14 امتیاز)

دیگ روغن داغ به عنوان یک تجهیزات مهم در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، نیروگاه‌ها، کارخانه‌های فولاد و سایر صنایع استفاده می‌شود. این دیگ‌ها با ایجاد شرایط مناسب برای تولید و نگهداری روغن‌های داغ، به عملکرد بهینه و ایمنی فرآیندهای صنعتی کمک می‌کنند. 

برای دریافت مشاوره در مورد خرید دیگ روغن داغ با مشاورین آسیا بویلر تماس بگیرید.

09121436741

دیگ روغن داغ چیست؟

بویلر های روغن داغ دستگاه‌هایی هستند که روغن حرارتی درون آن ها به وسیله ی مشعل و با فشار و دمای مورد نظر رسیده و از این دیدگاه ها در صنایع مختلف استفاده می‌ کنند. روغن داغ ها برای استفاده در صنایعی که دمای بالاتر از دیگ آب داغ و دیگ بخار نیاز دارند بهره می‌ برند. دیگ های روغن داغ به صورت افقی، سه پاس و دو پاس موجود می باشند. این دستگاه در صنایع متفاوتی به کار می ‌روند که برای انتقال حرارت و گرما تا حداکثر دمای ۳۵۰ درجه سانتیگراد در فشار پایین استفاده می شود. ظرفیت آن ها بین k 300.000 kcal/hr  تا  4.000.000 kcal/hr  می باشد.

همه ی جوشکاری ها به صورت زیر پودری توسط جوشکاران مجرب که دارای گواهینامه انجام این کار هستند صورت گرفته و در مراحل متفاوت، تحت آزمون های UT و VT قرار می گیرند تا از عملکرد صحیح آن ها اطمینان حاصل شود. جوش های نفوذی و پاس تکمیلی الکترود های مصرفی از نوع E7018 و E6010 می باشد. همه ی خطوط جوش تحت فشار آزمایش های غیر مخرب گذاشته شده و در نهایت با فشار یک و نیم برابر در مورد تست هیدرواستاتیک قرار خواهند گرفت که این آزمایش های غیر مخرب شامل رادیوگرافی RF، آلتراسونیک UT و مایع نافذ MT می‌ باشند.

انواع دیگ روغن داغ در آسیا بویلر

بویلر روغنداغ ۱۰۰ هزار کیلو کالری

بویلر روغنداغ ۱۰۰ هزار

بویلر روغنداغ ۱۰۰ هزار کیلو کالری

مشخصات:

دیگ روغنداغ ۴۰۰ کیلو کالری

دیگ روغنداغ ۴۰۰ کیلو کالری

دیگ روغن داغ ۵۰۰ هزار کیلوکالری

دیگ روغن داغ ۵۰۰ هزار کیلوکالری
Payam Gooyan Ava Pars

لوازم جانبی برای پکیج روغن داغ را بشناسید:

مزیت های استفاده از دیگ روغن داغ چیست؟

همچنین باید ذکر کرد که در برخی از مکان ‌ها می ‌توان به جای دیگ بخار از دیگ روغن داغ استفاده نمود. از جمله مشخصات فنی بویلر روغن داغ می توان به عوامل زیر اشاره کرد.

این بویلر ها دارای دو نوع مشخصات فنی عمومی و اختصاصی بوده که در مشخصات فنی عمومی اصولی که در تهیه و تولید دیگ ها رعایت می‌ شود، تمامی آن ها با همه ظرفیت ها به طور یکسان به صورت کامل رعایت خواهد شد. برای مثال جنس ورق ها، جنس لوله ها، نوع عایق، نوع پوشش، کاور، اتصالات نصب شده بر روی بویلر و غیره.

در مشخصات فنی اختصاصی مواردی ذکر می ‌شود که منحصراً مربوط به همان دستگاه تولید شده بوده و امکان دارد در دستگاه های دیگر متغیر باشد. برای مثال وزن دستگاه، ابعاد دستگاه، تجهیزاتی که بر روی دستگاه نصب شده مانند الکترو پمپ، روغن داغ، تابلو، برق تجهیزات کنترلی و غیره. همچنین در این مورد می توان به ضخامت ورق ها، سایز عدسی ها و موارد دیگر که با ظرفیت مشخص دستگاه تولید می‌ شود، اشاره نمود.

احتیاط:

در دیگ روغن داغ ایمنی در محیط کار لازمه شروع آن بوده و از جمله اولویت ‌های غیر قابل انکار به شمار می‌ رود. در دیگ های روغن داغ به علت دمای بالای روغن، مبحث ایمنی دارای اهمیت زیادی بوده و هرگونه بی توجهی باعث ایجاد آتش سوزی های شدید، ایجاد صدمات جانی و همچنین خسارت های مالی زیاد خواهد شد.

در زمان تولید بویلر های روغن داغ باید از مواد اولیه و ابزار های باکیفیت استفاده نمایید. استفاده کردن از لوله های غیر آتشخوار یا درز دار، به هیچ عنوان مجاز نبوده و همچنین ورق های مصرفی باید طبق استاندارد از نوع آتشخوار 17mn4 باشند. استفاده کردن از ورق ها و لوله هایی که ضخامت کمتر از حد مجاز دارند، باعث کم شدن طول عمر بویلر شده و دارای خطرات زیادی هستند. دیگ ها باید به سیستم کنترل مجهز بوده و با تجهیزات با کیفیت تولید شوند تا در صورت بروز هر مشکلی مانند بالا رفتن دمای روغن بیش از اندازه یا عدم چرخش روغن به صورت خودکار قطع شده، به صورت خودکار مشعل را قطع کرده و از ادامه کار بویلر جلوگیری نماید.

ساختمان دیگ های روغن داغ به چه صورت است؟

اول، شل یا بدنه اصلی.

دوم، شل درونی یا بدنه بیرونی.

سوم، کویل های حرارتی.

چهارم، درب اصلی.

پنجم، در پشت.

ششم، دودکش.

هفتم، کلکتورهای رفت و برگشت.

هشتم، تجهیزات جانبی.

کاربری دیگ روغن داغ

روش های روغن داغ و راهنمای استفاده از آن ها:

موارد استفاده از دیگ روغن داغ:

از جمله مزایا و ویژگی های بویلر داغ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از جمله مشخصات کلی بویلر روغن داغ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

معرفی بویلر های روغن داغ در سیستم های گرمایشی:

به طور معمول از آب و بخار به عنوان حامل گرما و سیال استفاده می‌ کنند. اما در دمای بالا با بخار آب، این عمل مقرون به صرفه نخواهد بود و همچنین فاقد ضریب ایمنی بالا است. به همین جهت در کاربری ‌های دمای بالا از گرمایش نفت خام، گرمایش گاز طبیعی و گرمایش غیر مستقیم با بخار استفاده می کنند. برای مثال روغن داغ برای انتقال گرما به کار برده خواهد شد.

روغن داغ ها تا دمای ۳۰۰ درجه در فشاری کار کرده و جهت دستیابی به آن دما به وسیله ی سیال آب و بخار نیاز به فشار کاری معادل با ۸۵ بار خواهند بود. علاوه بر فشار های کاری پایین تر از روغن داغ و آب و بخار استفاده شده در زمان‌ های بالا، مزایای زیاد دیگری نیز دارد از جمله:

درباره ی مزایا و مشخصات فنی بویلر روغن داغ بیشتر بدانید:

کوره یا همان دیگ روغن داغ چیست؟

دیگ روغن داغ، بویلر روغن داغ و یا هیتر روغن داغ دستگاهی است که جهت انتقال حرارت بین سیال گرما گیرنده (روغن مخصوص حرارتی) و سیال گرما دهنده (گازهای داغ حاصل از احتراق مشعل)  به کار می رود. در این دیگ ها با ایجاد سطح انتقال حرارت لازم، گرمای گازهای حاصل از احتراق مشعل به روغن حرارتی در حال گردش انتقال می یابد و موجب افزایش دمای آن می شود. دیگ یا بویلر روغن داغ باید طوری طراحی و تولید شود که انتقال حرارت در سه پاس کامل حرارتی بین روغن و گازهای حاصل از احتراق صورت گیرد. افزایش سطح انتقال حرارت در هیتر روغن داغ باعث استفاده بیشتر از انرژی و کاهش مصرف سوخت می شود.

در دیگ های روغن داغ باید حرارت به طور یکنواخت به روغن حرارتی که در کویل های حرارتی مارپیچ در حال حرکت و سیرکولاسیون می باشد انتقال داده شود. هرگونه حرارت غیر یکنواخت و بیش از اندازه یا توقف حرکت روغن در مسیر کویل حرارتی باعث افزایش دمای روغن شده و در صورتی که دمای روغن به بیش از حداکثر دمای کاری مجاز آن افزایش یابد به سرعت باعث اکسیداسیون روغن و تشکیل لجن یا کک در سیستم و اسیدی شدن روغن می شود که در عمل در فاصله زمانی کوتاهی سیستم را از کار می اندازد.

کوره یا همان دیگ روغن داغ چیست؟

لازم به توضیح است که با توجه به دمای کار بالا در بویلر های روغن داغ رعایت اصول ایمنی در طراحی و ساخت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هرگونه بی توجهی به پیچیدگی های فنی و اصول ایمنی آن می تواند باعث ایجاد صدمات جانی و خسارات های مالی فراوانی شود. متاسفانه تاکنون هیچگونه استاندارد ملی و اجباری جهت هیتر روغن داغ تدوین نگردیده است. بنابراین تولیدکنندگان معتبر معمولا با استفاده از اصول فنی ارائه شده در استاندارد آلمان به شماره DIN4754  نسبت به طراحی و تولید آن اقدام می نمایند.

بویلر روغن داغ چیست؟

بویلر روغن داغ که با نام هیتر روغن داغ  نیز شناخته می‌شود، به عنوان دستگاهی برای انتقال حرارت از سیالی به سیال دیگر استفاده می ‌شود. در این دستگاه، می ‌توان در فشارهای پایین به دماهای بالا دست پیدا کرد. بنابراین، با توجه به این موضوع و افزایش سطح انتقال حرارت، از انرژی بیشتری می ‌توان استفاده کرد، اما در عین حال، مصرف سوخت در این فرایند کاهش پیدا می ‌کند. آب و بخار به عنوان حامل ‌های گرما در سیستم‌ های گرمایشی شناخته می شوند و از آنجایی که در دماهای بالا، به فشار مناسب هم نیاز بوده و از گزینه ‌های مهم و اساسی محسوب می ‌شود.

در دیگ روغن داغ از روغن مخصوصی استفاده شده که به عنوان جایگزینی برای آب و بخار به کار می ‌رود. به همین منظور، دستیابی به 300 درجه سانتیگراد در فشار اتمسفر، امکان پذیر خواهد شد. البته اشاره به این نکته الزامی است که به دلیل خطرات ناشی از آتش سوزی، انفجار گازهای ایجاد شده روغن و استهلاک دستگاه، ساخت بویلر روغن داغ، دارای محدودیت‌ های دما خواهد بود. ضمن اینکه حرارت در این دستگاه باید به طور یکنواخت حرکت کرده و به روغن منتقل شود. در غیر این صورت، هرگونه حرکت یکنواخت افزایش دمای روغن را به دنبال داشته که از معایب آن می‌ توان به اکسیداسیون روغن، تشکیل لجن و اسیدی شدن روغن اشاره کرد و در مدت کوتاهی، دستگاه بویلر روغن داغ از کار می افتد.

بخش‌ های اصلی بویلر روغن داغ:

مشعل، یکی از اجزای اصلی بویلر روغن داغ محسوب می‌ شود. اما از بویلر جدا بوده و بعد از ساخت دیگ روی آن نصب می ‌شود. مشعل بویلر روغن داغ، از بخش‌ های ذیر تشکیل می شود:

بخش‌ های اصلی بویلر روغن داغ

کاربرد کوره روغن داغ:

مزایای کوره روغن داغ نسبت به بویلر بخار:

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *