5/5 - (1 امتیاز)

جالب است بدانید که دیگ های پخت استیل در انواع و مدل های متفاوت در بازار موجود بوده و مناسب به جهت استفاده در کارخانه ها به منظور تولید صنایع غذایی می باشند. از جمله این صنایع غذایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخی از این دیگ دیگ بخار برای غذا شامل مواردی می شوند که در ادامه به شرح و معرفی آن ها پرداخته ایم:

مشخصات دیگ های بخار غذا

این دیگ های بخار غذا، با وجود قابلیت های فراوانی که دارند، می‌توانند از عملکرد و مکانیزم وارد کردن بخار آب و اشباع آن، این امکان را داشته باشند تا به خدمت رسانی به تولید کنندگان انواع محصولات گوشتی پخته شده کمک نموده و به تهیه ی کاربرد های فراوان و مهمی که در تولید کارخانه ‌هایی مانند کنسرو گوشتی و کنسرو ماهی هستند، به کار بروند. لازم به ذکر است که برخی از این دستگاه ها باعث بالا رفتن دمای محیط شده و در نتیجه می توانند مواد درون دیگ را در این حالت بپزند. دمای بخار که داخل این دیگ های پخت وجود دارد؛ به هیچ عنوان سبب از بین رفتن و یا خراب شدن مواد داخل دیگ نشده و به آن ها آسیبی وارد نخواهند کرد؛ اما می‌ توانند باعث نرم تر شدن و یا شل شدن بافت مواد گردند.

دیگ بخار

دیگ های پخت استیل از جنس ورق استنلس استیل گرید ۳۰۴ بوده و به وسیله ی پرس های قوی، طراحی و در نتیجه تولید خواهند شد. پس از این مرحله نیز پرداخت و پولیش کاری صورت خواهد گرفت. دیگ های پخت استیل در مدل های تک جداره با ورق های ضخیم و یا سبک و دو جداره با روغن های حرارتی تولید می گردند.

مزایای استفاده از دیگ های پخت استیل چیست؟

درباره ی دیگ های پخت تحت خلاء چه می دانید؟

از دیگ ‌های پخت استیل تحت خلاء به جهت تغلیظ و پخت موادی همانند انواع رب، لواشک، آلوچه، مرباجات و غیره بهره می‌ گیرند. همچنین می توان اشاره کرد که از این دیگ ‌ها برای تغلیظ مایعاتی مانند مایعات شیمیایی، انواع اسید ها و اسید فسفریک استفاده می‌ شود و بدنه درون دیگ های پخت استیل تحت خلاء از جنس استنلس استیل با گرید ۳۱۶ بوده و دارای ۴ میلیمتر ضخامت است.

مشخصات دیگ بخار

این ضخامت در ارتباط مستقیم با نوع محصول به کار رفته در دیگ بوده که میزان و اندازه ی آن ها متغیر می باشند. جالب است بدانید که دهانه ی خارجی و بیرونی دیگ، از جنس ورق استنلس استیل با گرید ۳۰۴ بوده و معمولاً ضخامت آن ۵ میلی متر می‌ باشد. این میزان ضخامت نیز قابل تغییر است. این دیگ ها دارای موارد زیر می باشند: